2010.09.17. 16:09
A domain regisztráció veszélye
A domain regisztrációkat három alapeset alapján szokták az emberek intézni:
- hozzáértő ismerősön keresztül
- korábbi megbízhatónak ítélt szolgáltatót megbízva
- új szolgáltatót keresve
Hozzáértő ismerős is feltehetően a másik két esetből választhat, bár mivel hozzáértő, így biztosan van korábbról már tapasztalata.
A szolgáltató kiválasztása nem egyszerű, mivel nagyon sok cég és vállalkozó van jelen a piacon, akik mind az Ügyfelek szerzésére törekednek. Sokan akciókkal, különféle kedvezményekkel is próbálják szimpatikusabbá tenni ajánlatukat, de érdemes számolni és körültekintően változni.
Van akinek nem számít pár ezer Ft, van aki nagyon alaposan megfogja a költségeket, de a legfontosabb, hogy kit bízunk meg a domain regisztrációval.
Ha domain regisztrációról beszélünk, akkor két szolgáltató van. Az egyik aki konkrétan regisztrátor, a másik pedig csak viszonteladó.
De mi a különbség a kettő között?
A regisztrátor az adott végződésre szerződött partner, aki közvetlenül a TLD-t üzemeltető szervezettel áll szerződésben.
A viszonteladó jó esetben egy regisztrátorral áll szerződésben, vagyis Ő közvetlenül nem tudja a domaineket kezelni, csak a partner cégével, aki a szerződött regisztrátor.
Ideális esetben a regisztrátor és a viszonteladó nyújthat ugyanolyan jó szolgáltatást, de a viszonteladó mindig ki van szolgáltatva a regisztrátorának. Ha esetleg valamilyen nézeteltérés támad a két cég között, akkor előfordulhat, hogy a végfelhasználó húzhatja a rövidebbet. Azért is a domain tulajdonosa, mert Ő csak a viszonteladóval van szerződésben
Megtörtént eset, hogy egy viszonteladó és a regisztrátor között valamilyen nézeteltérés történt, a viszonteladó ügyfeleinek a domainjeit egyszerűen csak letörölték, függetlenül attól, hogy csak 1 hét múlva járt volna le, vagy még volt egy év a regisztrációs időszakból. Mivel a domain tulajdonosa nem áll közvetlen szerződéses viszonyban a regisztrátorral, így papíron sok esélye nincs reklamálni. Feltehetően az ügyfél (ügyfelek) fizetett rendesen a domainért, de a két cég közti nézeteltérés miatt Ő húzza a rövidebbet.
A domain regisztrációkor is érdemes odafigyelni kinél regisztráljuk, mert sok kellemetlenség érheti, ha pl. egy már aktívan használt email címe egyszer csak nem működik emiatt.
Ilyen esetben a legjobb megoldás, ha szolgáltató váltással átkéri a tulajdonos másik regisztrátorhoz a domaint.
kezelik vagy valamelyik hozzáértő ismerősön keresztül intézik az emberek, vagy a már bevált szolgáltatón keresztül. Ha esetleg egy harmadik esetről van szó, ahol az ember maga intézi a dolgot, akkor érdemes odafigyelni és körültekintőnek lenni a választáskor.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
miti88 · http://fitt-es-egeszseges.com/ 2010.09.30. 19:42:50
Szerintem az azért elég ritka, hogy letöröljék a domaint egy a szolgáltatató és a viszonteladó között fellépő konfliktus miatt.
Ismerősön keresztül nem érdemes intézni, lehet ő is rátesz valamit az árra.. Amugy meg nem egy valami bonyolult feladat a domain foglalás.
Kell egy szolgáltató, egy felhasználó fiók, és egy bankkártya, vagy paypal ha elfogadják.